جدیدترین آگهی و اخبار استخدام سراسری امروز ایران

جدیدترین اخبار استخدامی های سراسری و دولتی سال 94

جدیدترین آگهی و اخبار استخدام سراسری امروز ایران

جدیدترین اخبار استخدامی های سراسری و دولتی سال 94

جدیدترین آگهی و اخبار استخدام سراسری امروز ایران

وبسایت اطلاع رسانی جدیدترین استخدامیهای سراسری ارگانها، بانکها، دستگاه های اجرایی و مراکز مهم و مختلف کشور




پیگیر جدیدترین اخبار استخدامی سازمان آموزش و پرورش باشید





اعلام نتیجه نهایی آزمون استخدامی آموزش و پرورش سال ۱۳۹۴
ضمن آرزوی موفقیت سایت ایران استخدام خدمت یکایک شما کارجویان گرامی، به اطلاع میرسانیم که نتایج نهایی آزمون استخدامی آموزش و پرورش اعلام شد:






جهت مشاهده نتایج اینجا کلیک نمایید











سایت سازمان سنجش/زمان اعلام نتایج: قابل توجه داوطلبان گرامی آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش ،با توجه به نظر وزارتخانه متبوع نتایج آزمون مذکور روز شنبه ۹۴/۰۸/۱۶ اعلام خواهد شد

آخرین جزئیات استخدام آموزش و پرورش

خبرگزاری فارس : به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، علی صفدری معاون توسعه مدیریت سرمایه انسانی سازمان مدیریت در پاسخ به این سوال فارس آخرین وضعیت استخدام‌های آموزش و پرورش چیست، تصریح کرد: هنوز زمان قطعی مشخص نیست و با وزیر آموزش و پرورش هماهنگ شده تا متناسب با مقطع تحصیلی آینده تصمیم‌گیری شود.
معاون توسعه مدیریت سرمایه انسانی سازمان مدیریت گفت: تا پایان هفته دستورالعمل مربوط به استخدام آموزش و پرورش نهایی می‌شود و احتمالاً‌ آزمون آن در شهریور ماه برگزار شود.


دانلود اصل دفترچه و نمونه سوالات استخدامی آموزش و پرورش



 معاون توسعه مدیریت سرمایه انسانی سازمان مدیریت در مورد استخدام ۸ هزار نفر در دولت بیان داشت: این موضوع به تدریج در حال انجام است و از اول امسال بر اساس آمار و اطلاعاتی که استان‌ها ارائه داده‌اند، افراد به تدریج وارد دستگاه‌های اجرایی می‌شوند.
صفدری با اشاره به اینکه فرآیند اجرایی این استخدام‌ها در حال انجام است، افزود: مباحث مربوط به کارآموزی و فرآیند جذب آنها انجام می‌شود و بودجه آن نیز تامین شده است.
وی در پاسخ به این سوال فارس که آیا درخواست جدیدی استخدام از سوی دستگاه‌ها وجود دارد عنوان کرد:‌ دستگاه‌های جدیدی پیشنهادات خود را ارائه داده‌اند و این مباحث در حال بررسی است و رویکرد استخدام و جذب بر اساس پست‌های تخصصی و ستادی خواهد بود البته چارچوبی برای این مباحث تعیین شده که سند برنامه نیروی انسانی خود را به سازمان ارائه کنند تا نقطه تعادل عرضه و تقاضای نیروی انسانی مشخص شود.


برگزاری هرچه سریعتر آزمون استخدام آموزش و پرورش

خبرگزاری ایسنا : یک عضو هیات رییسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تاکید کرد: وزارت آموزش و پرورش سریعتر نسبت به تعیین تکلیف و برگزاری آزمون استخدامی اقدام کند.قاسم احمدی لاشکی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره آخرین وضعیت آزمون استخدامی آموزش و پرورش اظهار کرد: دو زمان برای برگزاری آزمون استخدامی وجود داشت یکی در تابستان و دیگر در آبان ماه ، البته اگر آزمون در آبان ماه برگزار شود قطعا به درد سال تحصیلی نمی خورد ضمن این که در صورت پذیرش این افراد باید در دانشگاه فرهنگیان برای مدت یکسال آموزش ببینند.
این عضو هیات رییسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان این که با این شرایط آموزش و پرورش با کمبود نیروی انسانی مواجه می شود، افزود: در حال حاضر ۲۵ هزار نفر در سال ۹۳ بازنشسته شدند و به ۱۵ هزار نفر نیروی جدید نیاز است اما وقتی مجوز وجود نداشته باشد به طور کلی با ۴۰ هزار کمبود نیرو مواجه خواهیم شد.
نماینده مردم نوشهر در مجلس ضمن تاکید بر این که باید تکلیف آزمون استخدامی هر چه زودتر مشخص شود، گفت: باید به این نکته توجه داشت که خروجی دانشگاه فرهنگیان برای مهر سال ۹۵ خواهد بود بنابراین عملا آموزش و پرورش دچار مشکل می شود لذا ضرورت دارد که آموزش و پروش زودتر نسبت به برگزاری آزمون سریعتر اقدام کند.


اعلام زمان و منابع آزمون استخدامی آموزش و پرورش تا پایان هفته

خبرگزاری ایلنا : علی‌اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش و زمان دقیق برگزاری آن گفت: فکر می‌کنم؛ حداکثر تا پایان این هفته بتوانیم، اطلاعات دقیق‌تری که به آن بتوان اتکا کرد را در اختیار دوستان قرار دهیم و به صورت رسمی اعلام کنیم.
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه ما شبانه‌روز دنبال هماهنگی‌های لازم هستیم، ادامه داد: چون به هر حال بخشی از این آزمون در معاونت توسعه مدیریت ریاست جمهوری دنبال می‌شود و مجوز را این بخش صادر کرده و به طبع باید هماهنگی‌های لازم صورت گیرد.
فانی با بیان اینکه هماهنگی‌های داخل وزارت آموزش و پرورش کاملا انجام شده است و مشکلی وجود ندارد، خاطرنشان کرد: براساس پیگیری‌هایی که انجام دادم و گزارشی که دریافت کردم، قول آخر این هفته را برای اعلام جزییات آزمون استخدامی گرفتم.
وی در ادامه اضافه کرد: اطلاعات تکمیلی برگزاری آزمون، محتوای آزمون، سرفصل‌ها و تاریخ برگزاری آزمون در این زمان مشخص خواهد شد.
وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به این سوال که چقدر زمان اعلام شده برای بیان محتوای آزمون دقیق و حساب شده است، گفت: این طور که به ما قول دادند تا پایان هفته اعلام می‌شود؛ به هر حال ما پیشنهاداتمان را دادیم و باید به تایید معاونت توسعه مدیریت ریاست جمهوری برسد و به محض تایید شدن جزییات را اعلام خواهیم کرد.


بررسی نحوه استخدام ۵۰۰۰نیروی جدید در آموزش و پرورش

خبرگزاری مهر : کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس نیز هفته جاری  نحوه پذیرش دانشجویان مقطع دکتری در سال تحصیلی جدید را با حضور وزیر علوم ، تحقیقات و فناوری و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بررسی می کند.
علاوه بر این جلسه کارگروههای آموزش و پرورش (دعوت از معاون توسعه مدیریت و مسئولان مربوطه به‌منظور تبیین نحوه جذب ۵۰۰۰ نفر نیروی انسانی جدید در وزارت آموزش و پرورش ۸-۹)، تحقیقات و فناوری، علوم انسانی و اسلامی‌شدن دانشگاهها، آموزشهای مهارتی و آموزش عالی و آموزش پزشکی برگزاری می شود.
هفته جاری همچنین جلسه هم اندیشی اعضای کمیسیون آموزش مجلس با وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به منظور اجرائی نمودن بیانات و منویات رهبر معظم انقلاب در دیدار با اساتید دانشگاههای کشور برگزار می شود.
همچنین هفته جاری فرهادی وزیر علوم و تحقیقات برای پاسخ به سئوالات ۱۸ نماینده در کمیسیون آموزش حضور خواهد یافت.


دانلود اصل دفترچه و نمونه سوالات استخدامی آموزش و پرورش



جزئیات استخدام فرزندان فرهنگیان/ از سهمیه ۵ هزار نفری، چه تعداد فرزند جانباز و شهید استخدام می‌شوند؟

باشگاه خبرنگاران : به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران، محمدحسین کفراشی مدیر کل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش در تشریح جزییات استخدام آموزش و پرورش با اشاره به اینکه امسال آموزش و پرورش ۵ هزار نفر استخدام می‌کند، اظهار کرد: ماده ۴۸ قانون مقررات مالی دولت می‌گوید؛ هر دستگاهی که می‌خواهد نیرویی جذب کند، موظف است؛ فرزندان شهدا، جانبازان ۲۵ درصد و آزادگان شاغل متوفی دستگاه خودش را در اولویت قرار دهد.

وی افزود: در کنار ماده ۴۸ قانون مقررات مالی دولت نیز، ماده ۲۱ قانون جامع ایثارگران وجود دارد که در این قانون تاکید شده؛ هر دستگاهی که می‌خواهد؛ استخدامی داشته باشد، موظف است؛ ۲۵ درصد از استخدامی‌های خود را از نیروهای ایثارگران و جانبازان و فرزندان شهدا گزینش کند.

کفراشی با تاکید بر اینکه براساس این قانون ۵ درصد از فرزندان جانبازان زیر ۲۵ درصد و رزمندگان دوره دفاع مقدس باید تحت پوشش قرار داده شود، گفت: یعنی چیزی حدود ۳۰ درصد از خانواده‌های شهدا، جانبازان، آزادگان و رزمندگان باید هنگام ثبت‌نام برای استخدام حتما مدنظر قرار بگیرند.

مدیر کل امور شاهد و ایثارگران آموزش و پرورش عنوان کرد: براساس ماده ۴۸ که در بالا ذکر شد، آموزش و پرورش باید ۲۵ درصد از فرزندان ایثارگر و جانباز شاغل در آمورش و پرورش را جذب کند که براین اساس ۱۲۵۰ نفر باید پذیرفته شوند.

وی در ادامه تصریح کرد: همچنین از سوی دیگر ۵ درصد هم از فرزندان رزمندگان ۶ ماه به بالا و جانبازان زیر ۲۵ درصد باید پذیرفته شوند که در مجموع ۱۷۵۰ نفر از سهمیه ۵ هزار نفری آموزش و پرورش استخدام می‌شوند.

کفراشی افزود: علاقه‌مندان می‌توانند برای ثبت‌نام و ذخیره کردن اطلاعات خود به سیستم ساماندهی و برنامه‌ریزی نیروی انسانی و پرتال آموزش و پرورش به آدرس
http://pdm.medu.ir/portal/home.php?ocode=0&block=employees-child-database
مراجعه کنند و فرزندان جانبازان و رزمندگانی که آموزش و پرورشی هستند با ورود کد پرسنلی آن جانباز، اقدام به ثبت نام می‌کنند و سیستم خودش تایید می کند که جانباز آزاده است یا خیر.
وی ادامه داد: در حال حاضر به دنبال جمع آوری اطلاعات و‌ آمار این عزیزان هستیم که چه تعداد ایثارگر و خانواده شهید در آموزش و پرورش داریم که علاقه‌مند هستند که در آموزش و پرورش استخدام شوند.

مدیر کل امور شاهد و ایثارگران آموزش و پرورش با بیان اینکه از زمان برگزاری آزمون اطلاعی ندارم، اضافه کرد: آموزش و پرورش در حال تهیه و تدوین شرایط عمومی و اختصاصی برگزاری آزمون است؛ چرا که سهمیه ۵ هزار نفری باید در کشور تقسیم شود و استان‌ها نیاز خود را از لحاظ تعداد و جنسیت اعلام کنند.

کفراشی ادامه داد: در حال حاضر بیش از ۹ هزار نفر جانباز شاغل ۲۵ درصد، ۴ هزار نفر آزاده شاغل، ۵ هزار فرهنگی شهید داریم؛ اما اینکه چه تعداد از فرزندان اینها علاقه‌مند به استخدام در آموزش و پرورش هستند، هنوز مشخص نشده است.

وی در پایان گفت: به طور مثال استان تهران به نیروی خانم نیاز ندارد و بیشتر به نیروی مرد نیازمند است؛ بنابرین در تهران بیشتر آقایان استخدام خواهند شد و یا اینکه در مقابل استانی داریم که از هر دو جنسیت نیاز دارد و تعداد نیروی خود را به آموزش و پرورش اعلام می‌کند.


کلاس‌ پنجم و ششم ابتدایی ۲معلمی می‌شوند/تعویق در برگزاری آزمون استخدامی شایعه است

باشگاه خبرنگاران : به گزارش خبرنگار  حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران، فانی وزیر آموزش و پرورش گفت: به دلیل افزایش تعداد کتاب های درسی در این دو پایه تدریس تعدادی از کتاب ها بر عهده یک معلم و تدریس سایر کتاب ها نیز بر عهده معلم دوم خواهد بود. وی همچنین ضمن رد شایعه تعویق  آزمون استخدامی آموزش و پرورش  اظهار داشت : این آزمون تابستان امسال برگزار خواهد شد.
فانی طرح انتقال معلمان از سایر استان ها به استان تهران برای جبران کمبود معلم در این استان را منتفی دانست و افزود: بیشتر متقاضیان این انتقال خانم ها هستند و ما در تهران با مازاد نیروی زن روبرو هستیم.
وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: ساماندهی نیروی انسانی در هر استان با نیروی های موجود در همان استان اجرایی خواهد شد و تفاهم نامه ای نیز با هر استان در این زمینه منعقد شده است.
وی ادامه داد: طرح رتبه بندی معلمان امسال با هزار و ۳۵۰ میلیارد تومان اعتبار اجرایی خواهد شد و از مهر امسال احکام حقوقی معلمان بر اساس رتبه بندی جدید اِعمال خواهد شد.
وزیر آموزش و پرورش از اعتبار ۵۰۰ میلیارد تومانی دولت برای تامین یارانه شیر مدارس نیز خبر داد و گفت: براین اساس توزیع شیر در مدارس امسال نیز همانند سال گذشته اجرایی خواهد شد.
وی افزود: آزمون استخدامی آموزش و پرورش به صورت مستقل و جدا از آزمون فراگیر سازمان سنجش آموزش کشور برگزار خواهد شد و نحوه اجرای آن نیز بر عهده آموزش و پرورش گذاشته شده است.






خبر ۶ تیر ۹۴: برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش «قطعی» است/ زمان آزمون هنوز مشخص نیست (منبع: خبرگزاری فارس)

محمدحسین سلیمی جهرمی رئیس مرکز برنامه‌ریزی نیروی انسانی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس و در پاسخ به این پرسش که «آیا تاریخ برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش مشخص شده است؟»، اظهار داشت: متأسفانه تاریخ برگزاری آزمون استخدامی هنوز مشخص نشده است.



دانلود اصل دفترچه و نمونه سوالات استخدامی آموزش و پرورش


وی افزود: در حال پیگیری هستیم تا با سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی ریاست جمهوری هماهنگی‌های این آزمون را انجام دهیم.
سلیمی جهرمی در پاسخ به پرسش دیگر خبرنگار فارس مبنی بر اینکه «آیا امکان برگزاری آزمون در فصل تابستان وجود دارد؟»، خاطرنشان کرد: بحث این موضوع است، اما هنوز جواب قطعی داده نشده است.
رئیس مرکز برنامه‌ریزی نیروی انسانی وزارت آموزش و پرورش در خصوص برگزاری یا عدم برگزاری این آزمون، گفت: برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش قطعی است.

   



خبر ۶ تیر ۹۴: کمبود ۳ هزار معلم در مدارس ابتدایی اصفهان (منبع: خبرگزاری فارس)

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، رحیم محمدی ظهر امروز در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه با اشاره به روند ثبت‌نام دانش‌آموزان در مدارس اظهار کرد: ثبت‌نام دانش‌آموزان در مدارس هر سال بر اساس بخش‌نامه وزارت آموزش و پرورش صورت می‌گیرد.
وی با بیان اینکه ثبت‌نام دانش‌آموزان دوره ابتدایی از ابتدای خردادماه سال جاری آغاز شده و قرار بود که تا پایان خرداد ماه سال جاری پایان یابد، اضافه کرد: ثبت‌نام دانش‌آموزان دوره‌های اول و دوم متوسطه نیز پس از پایان امتحانات آنها آغاز شده و ثبت‌نام این دانش‌آموزان در مدارس تا پایان تیر ماه جاری ادامه دارد.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان با تاکید بر اینکه دانش‌آموزان پایه اول باید پس از مراجعه به پایگاه‌های سنجش سلامت برای ثبت‌نام خود به مدارس مراجعه کنند، تصریح کرد: متوسطه اول خروجی‌های دوره ابتدایی هستند.

وی با بیان اینکه در سال تحصیلی آتی ورودی متوسطه دوم نداریم و یک پایه به متوسطه اول اضافه می‌شود، ادامه داد: بهترین مدرسه، نزدیک‌ترین مدرسه است، به عنوان شعار آموزش و پرورش در راستای انتخاب مدرسه دانش‌آموزان است.

محمدی با اشاره به اینکه در سال تحصیلی آتی آزمون ورودی مدارس هیئت امنایی در دوره ابتدایی و متوسطه دوم حذف می‌شود، تاکید کرد: در دوره متوسطه اول نیز این آزمون با حداقل شرایط برگزار می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه ما با اجرای نظام ۶+۳+۳+ هنوز در دوره ابتدایی از نظر کمبود نیروی انسانی با مشکل مواجه هستیم، افزود: هنوز نتوانسته‌ایم کمبود نیروی انسانی در دوره ابتدایی را جبران کنیم و ما با کمبود ۳ هزار معلم در دوره ابتدایی مواجه هستیم.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان با اشاره به اینکه همچنین در سال تحصیلی آتی باید در دوره متوسطه اول یک‌سوم نیروی انسانی اضافه شود، گفت: تلاش می‌کنیم که از نیرو‌های مازاد در پایه‌های دیگر کمبود نیروی انسانی در دوره متوسطه اول را جبران کنیم.

وی با بیان اینکه ما در راستای رسیدن به استاندارد‌ها در حوزه نیروی انسانی و فضای آموزشی در مدارس استان تلاش می‌کنیم، اظهار کرد: آموزش و پرورش در شرایط بد اقتصادی قرار دارد و در برخی از مناطق ناچار به دونوبته کردن مدارس در دوره ابتدایی هستیم.

محمدی با تاکید بر اینکه با توجه به مصوبه شورایعالی آموزش و پرورش مردودی در پایه اول متوسطه دوم نداریم، ادامه داد: توسعه متوازن رشته‌های نظری و توسعه رشته‌های فن و حرفه‌ای و کار و دانش به عنوان سیاست‌هایی است که در استان و کشور دنبال می‌شود.

وی با اشاره به اینکه استان اصفهان در سال گذشته در این دو شاخص جزو سه استان برتر کشور شناخته شد، تصریح کرد: همچنین در سال گذشته استان اصفهان در کنکور سراسری رتبه دوم کشوری را کسب کرد.






خبر ۲ تیر ۹۴: کمبود ۷ هزار نیروی انسانی در آموزش و پرورش خوزستان (منبع: خبرگزاری فارس)
معاون توسعه منابع و پشتیبانی اداره کل آموزش وپرورش خوزستان از کمبود هفت هزار نیروی انسانی در سطح ادارات آموزش و پرورش خوزستان خبر داد.
به گزارش خبرگزاری فارس از آبادان، سیروس خدادادی عصر امروز در جلسه هیئت رئیسه سازمان منطقه آزاد اروند برای ساماندهی مدارس و توسعه آموزشی شهرستان‌های آبادان و خرمشهر اظهار کرد: وضعیت آموزش و پرورش خوزستان در میان ۳۲ استان کشور نامطلوب است.
وی افزود: در سطح ادارات آموزش و پرورش استان مشکلاتی به لحاظ زیر ساخت‌ها و کمبود نیروی انسانی وجود دارد.
وی با تاکید بر کمبود هفت هزار نیروی انسانی مورد نیاز در سطح ادارات آموزش و پرورش استان، ابراز امیدواری کرد تا با توجه به سهمیه خوبی که وزارت آموزش و پرورش از بابت محرومیت‌هایش در جذب نیرو داده است بتوان در آزمون استخدامی که در تیرماه برگزار می‌شود این نیروها را جذب کنیم.
وی اظهار داشت: متاسفانه آموزش و پرورش در سطح استان خوزستان به دلیل شرایط آب و هوایی دارای تقویم آموزشی مناسب نیست.
وی در بخشی از سخنان خود در خصوص داشته‌های آموزش و پرورش استان خوزستان در زمینه امکانات، تجهیزات، نیروی انسانی و غیره تصریح کرد: اداره کل آموزش و پرورش خوزستان دارای ۶۵ هزار پرسنل، ۹۲۰ هزار دانش آموز، هشت هزار و ۵۰۰ آموزشگاه، ۳۸ هزار کلاس درس و ۴۱ منطقه آموزش و پرورش در سطح استان است.
وی یادآور شد: از اعتبار ۲۴۰ میلیارد تومانی وزارت آموزش و پرورش در سال جاری تنها هفت درصد آن سهم خوزستان است.
معاون اداره کل آموزش و پرورش خوزستان گفت: سال گذشته سهم ما از اعتبارات وزارت خانه یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان بود که ۹۸.۵ درصد آن بابت پرداخت حقوق هزینه شد.
خدادادی با بیان اینکه آموزش و پرورش تنها دستگاهی است که بودجه ملی دارد، افزود: با ۱.۵ درصد از سهم یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومانی اعتبارات استان خوزستان چه گره‌ای از مشکلات آموزشی استان باز خواهد شد، آموزش و پرورش برای رفع مشکلاتش نیاز به همراهی و کمک اولیاء دانش آموزان، خیران و سایر دستگاه‌ها و سازمان‌ها دارد.
به گفته وی شهرهای آبادان و خرمشهر دارای ۷۸ هزار دانش آموز، چهار هزار و ۷۰۰ پرسنل، ۴۷۰ آموزشگاه و سه هزار و ۳۰۰ کلاس درس هستند.
وی اظهار داشت: بنیاد برکت در استان خوزستان معادل ۳۰ سال خدمات آموزشی، تجهیزاتی و غیره در بخش آموزش و پرورش ارائه کرده است.
وی در پایان بر لزوم تشکیل کارگروهی متشکل از سازمان منطقه آزاد اروند، ادارات آموزش و پرورش شهرهای آبادان و خرمشهر و صاحبان نظر در جهت بررسی مشکلات و ارائه راهکارهای منطقی رفع آنها و پیگیری تا حصول نتیجه قطعی تاکید و تصریح کرد: در این مسیر اداره کل آموزش و پرورش خوزستان نیز برای پیشرفت و ارتقاء سطح آموزش از هیچ کمک و همراهی دریغ نخواهد کرد.




خبر ۲۴ اردیبهشت ۹۴: مجوز استخدام پنج هزار نفر لیسانس برای امسال دریافت شده است (منبع تابناک)

وزیر آموزش و پرورش گفت: مجوز استخدام پنج هزار نفر لیسانس برای امسال دریافت شده که اطلاعات آن حداکثر تا یک ماه دیگر بر روی سایت آموزش و پرورش قرار خواهد گرفت.
به گزارش ایرنا، علی اصغر فانی عصر پنجشنبه در دیدار صمیمانه با خانواده معلمان شهید، فرهنگیان و دانش آموزان سیستان و بلوچستان در زاهدان افزود: پس از نام نویسی متقاضیان، آزمون استخدامی در تابستان امسال برگزار می شود.
وی ادامه داد: افراد از بین متقاضیان با مدارک لیسانس در رشته های مورد نیاز و جنسیت مورد نظر آموزش و پرورش از طریق آزمون با قید استخدام بومی انتخاب می شوند تا تقاضای انتقال کم شود.
وزیر آموزش و پرورش اظهار داشت: افراد پذیرفته شده در این آزمون پس از گذراندن دوره یک ساله آموزش روش های تدریس در دانشگاه فرهنگیان به استخدام آموزش و پرورش در می آیند.


دانلود اصل دفترچه و نمونه سوالات استخدامی آموزش و پرورش



فانی تصریح کرد: فرزندان فرهنگیان در شرایط یکسان در اولویت استخدام قرار دارند زیرا با فرهنگ آموزش و پرورش آشناتر و به کارگیری آنان به نفع آموزش و پرورش کشور است و از طرفی به خواسته دیرینه فرهنگیان جامه عمل پوشانده می شود.
وی گفت: دولت در رابطه با رتبه بندی معلمان ۱۳هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال (هزار و ۳۵۰میلیارد تومان) علاوه بر بودجه ۲۵۰هزار میلیارد ریالی (۲۵ هزار میلیارد تومانی) آموزش و پرورش برای امسال پیش بینی کرده و برای سال ۹۵ نیز سه هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان تصویب شده است.
وی شایعات مبنی بر عدم توانایی استفاده تمام معلمان از طرح رتبه بندی را رد کرد و افزود: شاخص های رتبه بندی تا اواسط خرداد ماه قطعی و به تصویب شورای توسعه مدیریتی کشور می رسد و پس از تشکیل پرونده و پیگیری های لازم احکام صادر خواهد شد.
وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: شاخص های رتبه بندی معلمان از وظیفه معلم منبعث می شود و هر معلمی که در چارچوب کاری خود فعالیت بهتری داشته باشد رتبه بهتری خواهد گرفت.
فانی با بیان اینکه طرح رتبه بندی معلمان سعی در کاهش تفاوت های درآمدی بین فرهنگیان و سایر کارمندان دولت دارد، افزود: یکی از اهداف این طرح افزایش شایستگی ها و مهارت های حرفه ای معلمان است که موجب فعالیت بیشتر آنان و ارتقای سطح علمی دانش آموزان می شود و هدف دیگر آن افزایش انگیزه در معلمان با افزایش حقوق دریافتی به واسطه ارتقای رتبه است.
وی گفت: در چند ماه اخیر آیین نامه کلاس های چند پایه به تصویب شورای عالی آموزش و پرورش رسید و پرداخت هایی را بر اساس جدول تنظیم شده به معلمان چند پایه خواهیم داشت.
وی اظهار داشت: سود عاید شده معلمان از صندوق ذخیره فرهنگیان از ابتدای دولت یازدهم معادل سودی است که از زمان تاسیس این صندوق در سال ۷۴ تا قبل از دولت یازدهم به آنان داده شده بود.
وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: تحول در آموزش و پرورش یا اجرای عملی طرح تحول امکان پذیر است که لازمه آن برنامه ریزی و داشتن نقشه راه یعنی فراهم کردن مقدمات است.
وی با اشاره به پهناوری استان سیستان و بلوچستان و دشواری های موجود در کار آموزش و پرورش این استان افزود: حق مرزی برای سیستان و بلوچستان ۴۰ میلیارد تومان بار مالی داشت که با پیگیری های لازم موفق به پرداخت آن شدیم.
فانی گفت: امیدوارم بتوانم پاسدار لایقی برای خون شهدا و ارزش ها و دستاوردهای انقلاب باشم.
به گزارش ایرنا در پایان این نشست از خانواده معلمان شهید استان با حضور وزیر آموزش و پرورش، استاندار سیستان و بلوچستان و معاون سیاسی اجتماعی استاندار تجلیل شد.
وزیر آموزش و پرورش چهارشنبه شب پس از ورود به زاهدان با نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان دیدار کرد.
فانی به اتفاق هیات همراه، مدیرکل و معاونان اداره کل آموزش و پرورش صبح روز پنجشنبه با حضور در گلزار شهدا بهشت مصطفی زاهدان ضمن فرائت فاتحه و نثار گل بر مزار شهدا، با آرمان های شهیدان تجدید میثاق کردند.




خبر ۲۰ اردیبهشت ۹۴: منابع آزمون استخدامی آموزش و پرورش هنوز منتشر نشده است (منبع: همشهری آنلاین)

سرپرست دانشگاه فرهنگیان با رد هرگونه اخبار منتشرشده مبنی بر اعلام منابع آزمون استخدامی آموزش و پرورش اعلام کرد: افراد پذیرفته‌شده در آزمون استخدامی آموزش و پرورش از شهریور امسال در دوره‌های دانشگاه‌ فرهنگیان شرکت می‌کنند.
محمود مهرمحمدی به فارس گفت: اکنون برنامه در مرحله طراحی قرار دارد و هنوز به تصویب نهایی نرسیده است، پس مواد آزمون هنوز اعلام نشده و اگر اخباری تا‌کنون مبنی بر وجود و اعلام این منابع شنیده می‌شود، کذب است و متقاضیان جهت اطمینان باید به منابعی چون معاونت آموزشی دانشگاه فرهنگیان یا مرکز نیروی انسانی مراجعه کنند.
وی افزود: این ۵هزار نفر با استفاده از ظرفیت ماده‌۲۸ از دانشگاه‌های دیگر جذب می‌شوند که مسیر و مقدمات قانونی آن فراهم شده است و مشغول طراحی برنامه دوره یکساله هستیم که دانشجویان باید این دوره را بگذرانند. مهرمحمدی از انتشار دستورالعمل مربوطه تا پایان اردیبهشت سال‌جاری خبر داد و اظهار کرد: تکلیف واجدین شرایط و چگونگی شرکت در آزمون تا این مدت مشخص می‌شود.
در همین حال سیدمحمد بطحایی، معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزیر آموزش و پرورش از آماده شدن جدول‌های استخدامی این آزمون در وزارت آموزش و پرورش خبر داد و گفت: اولویت استخدام در رشته‌های مختلف نیز نیازهای استان‌ها و مناطق است.


دانلود اصل دفترچه و نمونه سوالات استخدامی آموزش و پرورش



خبر ۱۹ اردیبهشت ۹۴: انتشار دستورالعمل استخدام آموزش و پرورش تا پایان اردیبهشت سال جاری  (منبع: فارس)

محمود مهرمحمدی سرپرست دانشگاه فرهنگیان در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس در خصوص ماجرای استخدام ۵ هزار نفر در آموزش و پرورش و گذراندن دوره یک ساله در دانشگاه فرهنگیان، اظهار داشت: آموزش و پرورش برای استخدام در این وزارتخانه نیازمند ردیف استخدامی است که خوشبختانه این سهمیه از سوی معاونت راهبردی ریاست جمهوری اختصاص داده شده است.

وی، گذراندن دوره یک‌ساله در دانشگاه فرهنگیان را از الزامات استخدام در آموزش و پرورش عنوان کرد و افزود: این ۵ هزار نفر با استفاده از ظرفیت ماده ۲۸ از دانشگاه‌های دیگر جذب می‌شوند که مسیر و مقدمات قانونی آن فراهم شده است و مشغول طراحی برنامه دوره یک ساله هستیم که دانشجویان باید این دوره را بگذرانند.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان با اعلام این خبر که این برنامه یک‌ساله به زودی از سوی مراجع مربوطه به تصویب می‌رسد، تصریح کرد: علاقه‌مندان باید منتظر باشند تا از طریق وزارت آموزش و پرورش دستورالعمل واجدین شرایط و کسانی که می‌توانند در آزمون استخدامی شرکت کنند، منتشر شود و ما هم آمادگی کامل داریم که اگر همه چیز خوب پیش برود از ابتدای شهریورماه اقدامات جهت جذب این تعداد کلید بخورد.

مهر محمدی در ادامه گفت: یک برنامه حدود ۱۱ ماهه پیش‌بینی شده است که به‌صورت پیوسته طراحی می‌شود؛ این دوره از شهریور ۹۴ شروع شده و در تابستان سال ۹۵ به اتمام می‌رسد و در مهرماه نیز اسامی وارد سیستم می‌شود.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس درباره رایگان یا هزینه‌دار بودن این دوره، مطرح کرد: این مسئله از جمله مواردی است که باید سیاست‌گذاری شود و بودجه دانشگاه برای این مورد پیش‌بینی نشده است لذا باید از منابع دولتی دیگری هزینه تربیت این افراد تأمین شود یا اینکه آموزش پرورش به شکل دیگری این بودجه را تأمین کند و یا تصویب کنند که این دوره با پرداخت هزینه‌ها توسط خود متقاضیان برگزار شود.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان با تأکید بر اینکه هنوز مواد آموزشی این آزمون اعلام نشده است، اضافه کرد: وقتی مقام رسمی مانند روابط‌عمومی وزارت آموزش و پروش یا روابط عمومی دانشگاه این مسئله را اعلام می‌کنند متقاضیان باید به این منابع اعتماد کنند. در حال حاضر برنامه در مرحله طراحی قرار دارد و هنوز به تصویب نهایی نرسیده است لذا مواد آزمون هنوز اعلام نشده و اگر اخباری تا کنون مبنی بر وجود و اعلام این منابع شنیده می‌شود، کذب است و متقاضیان جهت اطمینان باید به منابعی چون معاونت آموزشی دانشگاه فرهنگیان یا مرکز نیروی انسانی مراجعه کنند.

وی از انتشار دستورالعمل مربوطه تا پایان اردیبهشت سال جاری خبری داد و خاطرنشان کرد: تکلیف واجدین شرایط و چگونگی شرکت در آزمون تا این مدت روشن می‌شود.


خبر ۱۶ اردیبهشت ۹۴: رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش‌وپرورش در واکنش به صدور اطلاعیه استخدام (منبع: خبرگزاری تسنیم)
عبدالرسول عمادی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم در پاسخ به این پرسش که اطلاعیه‌ای در خصوص برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش منعکس شده که از متقاضیان درخواست دارد برای ثبت نام در آزمون به آدرس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش از تاریخ ۲۰ اردیبهشت مراجعه کنند،‌اظهار داشت:‌ اطلاعیه‌ای که در این خصوص منعکس شده جعلی است.
وی افوزد:‌ مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش هیچ اطلاعیه‌ای در رابطه با آزمون استخدامی صادر نکرده است. هنوز جزییات مربوط به آزمون استخدامی در حال تدوین است و باید سهمیه‌ها و امتیازات مربوطه از سوی آموزش و پرورش مشخص شود و پس از آن برای اجرا به ما ابلاغ خواهد شد.
رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش گفت: احتمالا این مرکز متولی برگزاری آزمون استخدامی باشد.
به گزارش تسنیم،‌طی روزهای اخیر اطلاعیه‌ای در برخی سایت‌ها منعکس شده که از متقاضیان استخدام در آموزش و پرورش درخواست دارد تا برای ثبت نام به سایت مرکز سنجش آموزش و پرورش مراجعه کنند و در این اطلاعیه منابع آزمون استخدامی نیز مشخص شده است.


خبر ۱۵ اردیبهشت ۹۴: جداول آزمون استخدامی ۵ هزار نیروی آموزش و پرورش آماده شد (منبع: خبرگزاری تسنیم)
خبرگزاری تسنیم: معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزیر آموزش و پرورش از آماده شدن جداول آزمون استخدامی پنج هزار نیروی جدید این وزارت خانه خبر داد.
به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، سید محمد بطحایی عصر امروز در جمع خبرنگاران در سمنان با اشاره به اینکه وزارت آموزش و پرورش امسال پنج هزار نیرو استخدام می‌کند اظهار داشت: آزمون استخدامی برای متقاضیان نیز امسال برگزار خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه این استخدام‌ها بر اساس ماده ۲۸ اساسنامه دانشگاه فرهنگیان کشور صورت خواهد گرفت خاطرنشان کرد: بر اساس اساسنامه دانشگاه فرهنگیان پذیرفته شدگان در این آزمون استخدامی باید دوره‌های مهارت آموزی حرفه معلمی را بگذرانند.
معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه این دوره‌های حرفه آموزی یک ساله برگزار می‌شود بیان کرد: به این ترتیب این افراد، از مهر سال ۱۳۹۵ به بدنه آموزش و پرورش کشور اضافه می‌شوند.
بطحایی با بیان اینکه معلمان جدید الاستخدام از میان دانش آموختگان دارای مدرک کارشناسی و بالاتر گزینش خواهند شد گفت: گزینش این افراد بر اساس نیازهای استان‌ها و مناطق کشور انجام می‌شود.
وی تصریح کرد: بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی، آموزگاران و معلمان حق التدریسی نیز باید باید در آزمون شرکت کنند و در صورت قرار گرفتن در شرایط برابر، اولویت استخدامی با این افراد است.
معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزیر آموزش و پرورش از اختصاص ۴۸ هزار میلیارد ریال به اجرای طرح رتبه بندی معلمان در سال تحصیلی جاری و نیز سال تحصیلی آینده خبر داد.
بطحایی عنوان کرد: بیش از ۱۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای اجرای این طرح در سال تحصیلی جاری در کشور پیش‌بینی شده است.
وی با اشاره به اعتبار درنظر گرفته شده برای اجرای طرح رتبه بندی معلمان در سال تحصیلی آینده خاطرنشان کرد: برای سال تحصیلی آینده نیز بیش از ۳۵ هزار میلیارد ریال اعتبار به اجرای این طرح اختصاص می‌یابد.
معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزیر آموزش و پرورش با اشاره به مشکلات اقتصادی موجود در کشور و اثرات آن به اعتبارات دستگاه‌های دولتی، تخصیص این میزان اعتبار را از سوی دولت یازدهم برای اجرای طرح رتبه بندی معلمان قابل تقدیر دانست.
بطحایی با اشاره به نحوه اجرای این طرح تصریح کرد: در طرح رتبه بندی معلمان افزایش حقوق معلمان در چهار طبقه بندی با لحاظ کردن توانمندی و مهارت های آموزشی و علمی معلمان در نظر گرفته شده است.
معاون وزارت آموزش و پروش با اشاره به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در این وزارتخانه برای پرداخت معوقات فرهنگیان و بازنشستگان آموزش و پرورش افزود: از امروز و فردا معوقات فرهنگیان و بازنشستگان آموزش‌وپرورش پرداخت می‌شود.



دانلود اصل دفترچه و نمونه سوالات استخدامی آموزش و پرورش





خبر  ۱۵ اردیبهشت ۹۴: بیشترین نیاز آموزش و پرورش معلم مرد در مقطع ابتدایی و دبیر متوسطه است (منبع: جام جم آنلاین)

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما محمد بطحایی امروز در سمنان با یادآوری اخذ مجوز استخدام پیمانی پنج هزار معلم گفت : بیشترین نیاز آموزش و پرورش معلم مرد در مقطع ابتدایی و دبیر متوسطه است.
وی با بیان اینکه جدول نیازسنجی استان ها بر اساس نوع رشته ، جنس و تعداد معلمان مورد نیاز در حال تدوین و نهایی شدن است افزود : پس از بررسی اعلام نیاز استان ها ، آزمونی برای متقاضیان برگزار می شود و فارغ التحصیلان دارای مدرک تحصیلی لیسانس و بالاتر می توانند در این آزمون شرکت کنند .
بطحایی گفت : پدیرفته شدگان در این آزمون یک سال در دانشگاه فرهنگیان دوره مهارت آموزی و حرفه معلمی را طی می کنند و مهر ماه سال ۹۵ افرادی که این دوره را با موفقیت طی کنند وارد سازمان آموزش و پرورش می شوند .
وی اظهار امیدواری کرد : آزمون تعیین معلمان واجد شرایط طی کردن دوره حرفه ای دانشگاه فرهنگیان تا قبل از مهر ماه امسال برگزار شود .
وی با یادآوری اینکه مربیان پیش دبستانی بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی دارای اولویت استخدام هستند افزود : این افراد هم باید در آزمون استخدامی شرکت کنند ولی در شرایط برابر با سایر متقاضیان ، اولویت استخدام با آنهاست .
وی که برای شرکت در مراسم تجلیل از ۳۰ معلم ، مخترع و مولف برتر فرهنگی استان به سمنان آمده بود ، در جمع معلمان گفت : دولت ، امسال و سال آینده حدود پنج هزار میلیارد تومان اعتبار برای اجرای طرح رتبه بندی معلمان در نظر گرفته تا حقوق معلمان را بین ۱۵ تا ۵۰ درصد افزایش دهد .
وی افزود : هدف دولت از اجرای این طرح کیفیت بخشی به آموزش هاست .


خبر ۱۳ اردیبهشت ۹۴: آزمون مرداد ماه برگزار خواهد شد (منبع: iribnews.ir)

وزیر آموزش و پرورش گفت: دستورالعمل استخدام پنج هزار نفر در آموزش و پرورش تا ۱۵ خرداد صادر می شود و آزمون استخدامی نیز مرداد برگزار خواهد شد.
علی اصغر فانی در حاشیه مراسم سپاس معلم در مصاحبه با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما افزود: با برگزاری این آزمون پنج هزار نیرو با اولویت مربیان پیش دبستانی و فرزندان فرهنگیان طبق ماده ۲۸ دانشگاه فرهنگیان به استخدام آموزش و پرورش در می آیند.
وی به اجرای طرح رتبه بندی معلمان اشاره کرد و گفت: براساس این طرح فوق العاده شغل هایی که معلمان دریافت خواهند کرد نسبت به قبل از اجرای آن افزایش چشمگیری خواهد داشت.
وزیر آموزش و پرورش گفت: در حال نگارش شاخص های ارزیابی و صلاحیت های حرفه ای معلمان هستیم و معلمان به چهار رتبه پایه، ارشد، خبره و عالی تقسیم می شوند و در صورت کسب هر رتبه فوق العاده شغل آن رتبه را دریافت خواهند کرد.

 


خبر ۱۳ اردیبهشت ۹۴: ابلاغ دستورالعمل جذب فارغ‌التحصیلان کارشناسی و بالاتر (منبع: خبرگزاری تسنیم)

محمد فاضل در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم اظهار داشت:‌ طبق ماده ۲۸ اساساسنامه دانشگاه فرهنگیان در تلاش برای جذب فارغ التحصیلان سایر دانشگاه‌ها در آموزش‌وپرورش هستیم و بدین منظور مجوز کتبی برگزاری آزمون استخدامی را از سازمان مدیریت دریافت کرده‌ایم.
وی افزود:‌با توجه به تعداد سهمیه‌ای که برای استخدام در نظر گرفته شده،‌دستورالعمل مربوطه تهیه شده است که در این دستورالعمل باید شرایط عمومی استخدام دولت رعایت شود واز جمله این شرایط داشتن مدرک تحصیلی کارشناسی و بالاتر است.
مشاور وزیر آموزش‌وپرورش و مدیرکل دفتر وزارتی عنوان کرد:‌ جزییات رشته‌ها و گروه‌هایی که می‌توانند در آزمون استخدامی آموزش‌وپرورش شرکت کنند و نحوه انتخاب ومیزان بهره‌مندی مربیان پیش دبستانی از امتیازات در نظر گرفته شده در دستورالعمل ذکر شده است.
فاضل با اشاره به اینکه آزمون استخدامی در تابستان امسال برگزار خواهد شد، افزود: دستورالعمل مربوطه پس از هماهنگی با سازمان مدیریت و برنامه ریزی ابلاغ خواهد شد.
به گزارش تسنیم، نعمت الله موسی پور موسی‌پور معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه فرهنگیان نیز درخصوص دوره‌های آموزشی ویژه افراد پذیرفته شده در آزمون استخدامی آموزش‌وپرورش که دانشگاه فرهنگیان متولی آن است،‌افزود: این تعداد نیرو از طریق آزمون جذب خواهند شد و باید مشخص شود که این آزمون چگونه، در چه‌تاریخی و با چه‌محتوایی برگزار خواهد شد؟ آیا آزمون صرفاً کتبی باشد یا مصاحبه نیز داشته باشیم، هم‌اکنون در حال بررسی این مراحل هستیم و شرایط برگزاری آزمون هنوز کاملاً مشخص نیست. پیشنهادهایی از سوی دانشگاه فرهنگیان مطرح شده است که باید در مراجع سیاست‌گذاری تصویب شود.
دوره آموزشی متقاضیان جذب در دانشگاه فرهنگیان باید تا ۱۵ مرداد برگزار شود
معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه فرهنگیان ادامه داد:‌ زمان برگزاری آزمون استخدامی هنوز به‌طور دقیق مشخص نیست. زمان برگزاری دوره آموزشی نیز بر اساس تدارکات اولیه به این صورت است که ۶ هفته قبل از شروع مدارس باید دوره آموزشی آغاز شود چرا که این افراد باید کار عملیاتی را در مدارس طی کنند و وقتی وارد مدارس می‌شوند باید پیش‌نیاز آموزشی لازم را کسب کرده باشند بنابراین این دوره لزوماً باید تا ۱۵ مرداد اجرایی شود و اگر با تأخیر همراه باشد دوره کارآموزی این افرد که باید یک‌ساله باشد ممکن است با مشکلاتی مواجه شود.
رشته‌های مورد نیاز در آزمون استخدامی آموزش و پرورش
معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه فرهنگیان در پاسخ به این پرسش که رشته‌های آزمون استخدامی آموزش و پرورش چیست، گفت: نیازها توسط مرکز نیروی انسانی آموزش‌ و پرورش مشخص شده، همچنین محل‌هایی که به این رشته‌ها نیاز دارند نیز مشخص شده است اما هنوز در مراجع سیاست‌گذاری به تصویب نرسیده و نهایی نشده است.
موسی‌پور اظهار داشت:‌ رشته‌های فنی در این آزمون مورد نیاز است. یکی از سیاست‌ها که باید به تصویب برسد این است که آیا این دوره متمرکز بر آموزش تعلیم و تربیت است یا مبتنی بر آموزش بین‌رشته‌ای است، اگر مبتنی بر آموزش است که ما معتقدیم، تفاوتی ندارد افراد در چه رشته‌هایی هستند، یعنی اگر فارغ‌التحصیل رشته فنی و حرفه‌ای، علوم پایه یا علوم انسانی باشند، آموزش‌ها را هر دانشگاهی از جمله دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی می‌تواند عرضه کند.
وی افزود: اگر قرار باشد دوره آموزشی به‌صورت تخصصی یا آمیخته باشد در چنین شرایطی تقسیم کار خواهیم داشت و دانشگاه تربیت دبیری شهید رجایی آموزش‌های لازم را برای برخی رشته‌ها و دانشگاه فرهنگیان نیز آموزش‌های لازم را برای رشته‌های دیگر خواهد داشت.


دانلود اصل دفترچه و نمونه سوالات استخدامی آموزش و پرورش




خبر ۱۲ اردیبهشت ۹۴: چکیده ای از گفته های وزیر محترم آموزش و پرورش در رابطه با آزمون استخدامی آموزش و پروش در سال ۱۳۹۴ در برنامه تلویزیونی نگاه یک (منبع: ایران استخدام)

 به نقل از وزیر محترم آموزش و پرورش در برنامه تلویزیونی نگاه یک: وزیر محترم آموزش و پرورش در روز شنبه ۱۲ اردیبهشت ۹۴ با حضور در برنامه تلویزیونی نگاه یک به سوالاتی در رابطه با وضعیت کلی دستمزدها و نظام رتبه بندی فرهنگیان و.. پاسخ دادند. ایشان در خصوص سوال مجری برنامه در رابطه با استخدامی سال ۹۴ وزارت آموزش و پرورش چنین پاسخ دادند که بر اساس قوانین دانشگاه فرهنگیان دو راه برای استخدام  و اضافه شدن نیروهای جدید به آموزش و پرورش در نظر گرفته شده است که یک راه مخصوص افراد دارای مدرک دیپلم از طریق کنکور سراسری است و راه دیگر طبق ماده ۲۸، استخدام از طریق برگزاری آزمون است. طبق گفته ایشان در حدود یک هفته پیش مجوز برگزاری آزمون استخدامی به صورت مکتوب از سازمان مدیریت اخذ شده است و نیاز به هماهنگی با سازمان سنجش و سایر هماهنگی ها جهت برگزاری این آزمون است که به احتمال زیاد در طی تابستان این آزمون برگزار خواهد شد.  طبق گفته وزیر محترم آموزش و پرورش فرزندان فرهنگیان و نیروهای پیش دبستانی در این آزمون استخدامی از اولویت برخوردار خواهند بود. ایشان در پاسخ به وضعیت معلمان حق التدریسی در این آزمون چنین پاسخ دادند که نیروهای حق التدریسی نیز میتوانند مانند سایر افراد در این آزمون استخدامی شرکت نمایند. وزیر محترم آموزش و پرورش با اشاره به کمبود نیرو در برخی از مناطق و مازاد نیرو در سایر مناطق از عدم وجود توازن در این مورد سخن گفتند. طبق گفته ایشان در استخدامی پیش رو گزینش نیرو ها بر اساس شرایط بومی خواهد بود تا کمبود نیروها بر اساس نیاز واقعی رفع گردد. طبق گفته دکتر فانی پذیرفته شدگان در این آزمون استخدامی به مدت یک سال در دانشگاه فرهنگیان آموزش هایی در خصوص نحوه تدریس و … خواهند دید و سپس شروع به کار خواهند کرد. طبق گفته دکتر فانی نیاز آموزش و پرورش در مقاطع ابتدایی و به خصوص مقطع ششم ابتدایی بیشتر است.

 وزیر محترم آموزش و پرورش در برنامه تلویزیونی نگاه یک شبکه ۱ (۹۴/۲/۱۲)

با آرزوی موفقیت برای یکیایک شما کارجویان و علاقمندان به حرفه مقدس معلمی – ایران استخدام


خبر ۹ اردیبهشت ۹۴: فانی: آزمون حتماً در تابستان برگزار می‌شود / در شرایط یکسان فرزندان فرهنگیان در اولویت قرار دارند (منبع: فارس)

وزیر آموزش و پرورش با تشریح شرایط جذب برگزیدگان آزمون استخدامی‌ آموزش و پرورش گفت: فرزندان فرهنگیان و مربیان پیش‌دبستانی در اولویت هستند.
به گزارش فارس، علی‌اصغر فانی ساعتی پیش در حاشیه آیین تجدید میثاق مدیران ارشد وزارت آموزش و پرورش و جمعی از معلمان برگزیده ایران اسلامی با آرمان‌های والای بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران که در آستانه هفته معلم در حرم مطهر امام خمینی (ره) برگزار شد، اظهار داشت: طی روزهای اخیر مجوز استخدام ۵ هزار نفر لیسانس با توجه به نیاز آموزش و پرورش در رشته‌ها، جنسیت و موقعیت جغرافیایی از سوی سازمان مدیریت ابلاغ شد.
وی گفت: در آینده نزدیک دستورالعمل‌های آن را به اطلاع عموم می‌رسانیم و آزمونی برگزار می‌شود و بعد از برگزاری آزمون و انتخاب افراد برگزیده یک سال دوره در دانشگاه فرهنگیان با محورهای مهارت‌ها و آموزش‌های معلمی برگزار می‌شود و پس از آن به استخدام آموزش و پرورش در می‌آیند.
آزمون حتماً در تابستان برگزار می‌شود
وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه در آزمون استخدامی آموزش و پرورش فرزندان فرهنگیان و مربیان پیش‌دبستانی در اولویت هستند، عنوان کرد: یعنی در شرایط یکسان فرزندان فرهنگیان در اولویت قرار دارند و همچنین مربی پیش‌دبستانی هم اگر رشته آنان در فهرست رشته‌های اعلامی مورد نیاز آموزش و پرورش باشد، در اولویت هستند.
وی افزود: این آزمون فقط مختص افراد با تحصیلات لیسانس به بالا است و آزمون حتماً در فصل تابستان امسال برگزار می‌شود.
راهکار رئیس سازمان مدیریت در ارتباط با بیمه فرهنگیان بازنشسته
فانی بیان داشت: دکتر نوبخت، سخنگوی دولت و رئیس سازمان مدیریت در جلسه‌ای که خدمتشان بودیم موافقت کردند بیمه طلایی بازنشستگان فرهنگی مانند بیمه شاغلان باشد و امیدواریم این کار به سرعت مراحل اداری آن طی و اجرایی شود.
وزیر آموزش و پرورش در ارتباط با مزیت بیمه شاغلان نسبت به بیمه طلایی بازنشستگان خاطرنشان کرد: این بیمه با کیفیت بهتری نسبت به بیمه طلایی انجام می‌پذیرد.


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی