جدیدترین آگهی و اخبار استخدام سراسری امروز ایران

جدیدترین اخبار استخدامی های سراسری و دولتی سال 94

جدیدترین آگهی و اخبار استخدام سراسری امروز ایران

جدیدترین اخبار استخدامی های سراسری و دولتی سال 94

جدیدترین آگهی و اخبار استخدام سراسری امروز ایران

وبسایت اطلاع رسانی جدیدترین استخدامیهای سراسری ارگانها، بانکها، دستگاه های اجرایی و مراکز مهم و مختلف کشور




 خبرهای جدید استخدامی قوه قضاییه در سال 1394 را در این صفحه پیگیر باشید

خبر ۱۶ آبان ۹۴: حدود ۷۰۰ قاضی نیاز داریم (منبع: خبرگزاری ایلنا)
رییس شوراهای حل اختلاف از نیاز این نهاد به ۷۰۰ قاضی خبر داد و گفت: ‌ در نظر داریم که پیشنهاد برگزاری یک دوره آزمون دیگر را به رئیس قوه قضاییه ارائه کنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت‌الاسلام احمدی میانجی در حاشیه سفر آیت‌الله آملی لاریجانی به استان مازندران در جمع خبرنگاران درباره آخرین وضعیت لایحه شوراهای حل اختلاف گفت: سه شنبه هفته گذشته آزمایشی بودن ۳ ساله این لایحه تصویب شد و ان‌ شاءالله به شورای نگهبان می‌رود.
وی درباره وضعیت جذب نیرو در شوراهای حل اختلاف گفت: قوه قضاییه مکلف شده است در سال، ۱۰۰ قاضی برای شورا استخدام کند.
احمدی میانجی در پاسخ به این سوال که باتوجه به اینکه قوه قضاییه در چند سال اخیر و در راستای برنامه پنجم توسعه مبادرت به جذب قاضی کرده است، آیا از افراد جذب شده، ‌ قضاتی را نیز به شوراهای حل اختلاف اختصاص داده است، اظهار کرد: خیر متاسفانه تا کنون قاضی به ما داده نشده است.
رئیس شوراهای حل اختلاف کشور ادامه داد: ما با اجازه رئیس قوه قضاییه یک آزمون اختصاصی برگزار کردیم که حدودا ۱۶۰ قاضی تربیت شدند.
وی در ادامه افزود: از این تعداد ۷۰ قاضی در شعب مربوط به شوراهای حل اختلاف مشغول به کار شدند و مابقی نیز در حال آماده شدن برای احراز پست هستند.
احمدی میانجی با بیان اینکه در حال حاضر آزمون دیگری نداریم، ادامه داد: مگر اینکه ریاست قوه قضاییه مجوز برگزاری آزمون و جذب قاضی را به ما بدهند. البته ما هم در نظر داریم که پیشنهاد برگزاری یک دوره آزمون دیگر را به رئیس قوه قضاییه ارائه کنیم.
معاون رییس قوه‌قضاییه در پاسخ به این سوال که برای کل شعب سراسر کشور به چه تعداد قاضی نیاز دارید گفت: فکر می‌کنم اگر حدود ۷۰۰ قاضی جذب شوند عمده مسائل شورای حل اختلاف مرتفع می‌شود.
احمدی میانجی درباره حجم پرونده‌های شوراهای حل اخنلاف گفت: در سال ۹۳ حدوداً سه میلیون و ۴۵۰ هزار پرونده وارده و مختومه داشته‌ایم.

لینک صفحه اخبار استخدامی قوه قضاییه

نمونه سوالات آزمون استخدامی قوه قضاییه





خبر ۱۲ خرداد ۹۴: اختصاص ۲۰ درصد استخدام دادگستری به اعضای شوراهای حل اختلاف (منبع: خبرگزاری تسنیم)

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، حجت‌الاسلام محمدمهدی احمدی میانجی ظهر امروز در تجلیل از تلاشگران عرصه صلح و سازش استان اردبیل با تبریک اعیاد شعبانیه و نیز گرامیداشت سالروز رحلت بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی و سالروز قیام ۱۵ خرداد اظهار داشت: ارزش و قداست کار در شوراهای حل اختلاف به لحاظ ایجاد صلح و سازش در بین مردم از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.وی افزود: بی شک اجر و پاداش اصلاح بین امور مردم با پاداش و دستمزدهای دنیوی قابل مقایسه نبوده و تنها اجر اخروی خداوند می‌تواند این زحمات را جبران کند و آثار وضعی اصلاح امور در زندگی دنیوی نیز تأثیر گذاشته و مشهود است.
رئیس شوراهای حل اختلاف کشور بیان کرد: با توجه به حساسیت و قداست کار اعضای شوراهای حل اختلاف استان اردبیل تمام مسائل و مشکلات موجود در شوراهای حل اختلاف رصد شده و گزارش می‌شود تا در این زمینه بتوان شاهد نتایجی بسیار مثبت و موثر بود.
احمدی میانجی گفت: ما به همه مشکلات واقف هستیم و تمام سعی و تلاش بر این است با رصد مشکلات و مسائل تا حدودی از این مشکلات کاسته شود.
وی تصریح کرد: در این راستا براساس قانون جدید که امیدواریم از شهریورماه به حالت اجرایی در آید قرار شده است که از سهمیه استخدامی‌های دادگستری ۲۰ درصد به اعضای شوراهای حل اختلاف اختصاص داده شود.



رئیس شوراهای حل اختلاف کشور در مورد حق الزحمه کارکنان اعضای شوراهای حل اختلاف نیز اظهار کرد: تلاش می‌کنیم تا حداقل حقوق کارکنان اعضای شوراهای حل اختلاف در کشور به آنها پرداخت شود تا از گوشه‌ای از زحمات آنان قدردانی شود.
احمدی میانجی از دست اندرکاران شوراهای حل اختلاف استان که در ایجاد فرهنگ صلح و سازش در بین مردم تلاش می‌کنند و نیز رئیس کل دادگستری استان و دادستان عمومی و انقلاب اردبیل در حمایت از شوراهای حل اختلاف استان قدردانی کرد.


خبر ۱۰ خرداد ۹۴: استخدام قضات ویژه شورای حل اختلاف در کرمان (منبع: خبرگزاری فارس)

به گزارش خبرگزاری فارس از رابر، یدالله موحد عصر امروز در حاشیه بازدید از دادگاه عمومی و شعب شوراهای حل اختلاف این شهرستان اظهار داشت: در ادامه بازرسی‌ حوزه‌های مختلف قضایی با حضور در محل دادگستری‌ها و دادگاه‌های عمومی شهرستان‌ها کار و فعالیت حوزه قضا را مورد ارزیابی قرار می‌دهیم.رئیس کل دادگستری استان کرمان بیان کرد: آنچه برآورد ما از عملکرد همکاران در جمع مسئولان و مردم شهرستان رابر بود، رضایت‌مندی عمومی خوبی در حوزه قضایی شهرستان رابر وجود دارد.
موحد با اشاره به اینکه ما هیچ‌گونه مسئله امنیتی در شهرستان رابر نداریم، گفت: شهرستان رابر مثل بسیاری از شهرستان‌های غرب و شمال استان از امنیت بسیار خوبی برخوردار است.
وی در ارتباط با مسئله مطرح شده مبنی بر اینکه شهرستان رابر در مسیر ترانزیتی جیرفت به کرمان قرار دارد و بیشتر قاچاقچیان مواد مخدر از این مسیر تردد می‌کنند و بیشترین کشفیات مواد مخدر هم در این حوزه است و نارضایتی مردم را به‌دنبال داشته است، بیان داشت: قرار گرفتن استان کرمان در مسیر ترانزیتی و ورود مواد مخدر به این استان معضل بسیار بزرگی به‌شمار می‌رود.
موحد خواستار مطرح شدن این موضوع در شورای تامین استان شد و افزود: این معضل بحثی است که باید در شورای تامین استان مطرح و تدابیر لازم در راستای کنترل این مسیر اتخاذ و از این حیث مقابله جدی‌تر با اشرار و قاچاقچیان مواد مخدر داشته باشیم.
رئیس کل دادگستری استان کرمان تصریح کرد: همچنین باید پلیس با قوت بیشتری در حوزه‌های مبارزه با قاچاقچیان و خرده‌فروشان مواد مخدر ورود پیدا کند و دستگاه قضایی آمادگی این را دارد که با شدت با قاچاقچیان برخورد کند.
وی از مصوب شدن دادگستری شهرستان رابر خبر داد و گفت: در حال حاضر طبق چارت تشکیلاتی واحد قضایی رابر دادگستری است، اما به لحاظ کمبود قضات و فضای اداری و مشکلات دیگر به‌صورت دادگاه عمومی بخش اداره می‌شود و اگر روند به‌گونه‌ای باشد که افزایش پرونده و اختلافات دعاوی را داشته باشیم دادگستری که مصوب شده، فعال می‌شود.
موحد در ارتباط با جذب نیروهای شوراهای حل اختلاف که در هیچ نهاد دیگری شاغل نیستند، گفت: مبنای کار شورای حل اختلاف به عنوان یک نهاد مردمی، افتخاری است یعنی بنای کار بر این است که ما از ظرفیت‌های مردمی برای مشارکت در حل و فصل دعاوی و اختلافات مردم استفاده کنیم.
رئیس کل دادگستری استان کرمان ادامه داد: بنا نیست که وضعیتی مشابه محاکم ایجاد شود، بنابراین فعلا هیچ‌گونه استخدامی برای اعضای شورای حل اختلاف در دستور کار نیست.
موحد از استخدام قضات ویژه شورای حل اختلاف خبر داد و افزود: قضات ویژه شورای حل اختلاف استخدام و در کنار شوراهای حل اختلاف تلاش می‌کنند ضمن اینکه یکسان سازی و کارهای تشویقی هم برای مجموعه دبیران شورای حل اختلاف وجود دارد.


خبر ۲۶ اردیبهشت ۹۴: جذب ۲ هزار قاضی در آینده برای سرعت دادن به روند دادرسی ها (منبع: خبرگزاری صدا سیما)
وزیر دادگستری گفت: برای سرعت دادن به روند دادرسی ها ۲ هزار قاضی در آینده جذب خواهد شد .
حجت الاسلام و المسلمین پورمحمدی که امروز به نمایندگی از هیات دولت به بندر انزلی رفته بود در شورای اداری این شهرستان با بیان اینکه در حال حاضر ۱۱ هزار قاضی در کشور مشغول بکارند افزود: تلاش می کنیم با جذب اعتبارات لازم حدود ۲ هزار قاضی جدید را استخدام کنیم تا روند رسیدگی به پرونده ها با سرعت بیشتری انجام شود .
پورمحمدی آمار شکایات در کشور را بالا دانست و گفت : شکایات های بی مورد و جزیی سبب شده است بیش از ۱۰ میلیون پرونده در کشور تشکیل شود که این امر موجب اطاله روند دادرسی ها خواهد شد .
وی در ادامه استفاده از ظرفیتهای موجود را از اولویت های کاری دولت یازدهم دانست و افزود: وجود دریا ،تالاب بین المللی ، بندر و منطقه آزاد تجاری صنعتی در شهرستان بندر انزلی فرصت خوبی برای سرمایه گذاری است .
وزیر دادگستری بر ضرورت ایجاد زیر ساخت های لازم برای جذب سرمایه گذاران بخش خصوصی تاکید کرد و گفت : مدیران شهرستانی نباید فقط به فکر گرفتن اعتبارات دولتی باشند و بلکه باید بستر های لازم برای حضور و مشارکت سرمایه گذاران را فراهم کنند .
نماینده مردم بندر انزلی در مجلس شورای اسلامی هم در این نشست با اشاره به کافی نبودن اعتبارات احیای تالاب انزلی و همچنین طرح های مصوب اجرا نشده در این شهرستان از جمله کارخانه کشتی سازی و مصلای انزلی خواستار توجه بیشتر دولت به این شهرستان ساحلی شد .


لینک صفحه اخبار استخدامی قوه قضاییه

نمونه سوالات آزمون استخدامی قوه قضاییه


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی